4 شهريور 1396
نظارت جدي رگولاتوري بر كم‌فروشي خدمات اينترنت

سرپرست سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي از نظارت جدي بر كم‌فروشي خدمات اينترنت در تمامي اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، حسين فلاح جوشقاني گفت: حدود ۳/۹ درصد از مجموع شكايت‌هاي ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸/۷ درصد در حوزه ثابت و به طور ميانگين در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اينترنت بوده و در چهار بخش تحويل ترافيك كمتر از مقدار فروخته شده، تحويل سرعت كمتر از قرارداد، گرانفروشي و تعرفه خدمات در اين سامانه ثبت شده است.
وي با اشاره به اينكه تمامي شكايات ثبت شده در سامانه به صورت دقيق بررسي و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اينكه ۷ درصد از شكايت‌هاي ثبت شده مربوط به كم‌فروشي در خدمات اينترنت است با اين حال اين تعداد شكايات نيز زياد بوده و حائز اهميت بوده و بايد در كنار نظارت جدي رگولاتوري، اطلاع‌رساني كافي درباره استفاده از خدمات اين حوزه و روشهاي جلوگيري از سوء استفاده‌هاي احتمالي، از سوي اپراتورها به مردم ارائه شود.
فلاح جوشقاني تصريح كرد: ساماندهي وضعيت فروش بسته‌هاي اينترنتي و كم‌فروشي خدمات، تدوين نظام تعرفه‌اي مناسب براي خدمات ثابت، تدوين ضوابط لازم براي حمايت از OTTها و اپليكيشن‌ها و ساماندهي دكل‌ها از اولويت‌هاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات است كه در دستور كار رگولاتوري نيز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوري از ارائه آمار شكايات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهاي آتي خبر داد.
جدول تعداد شكايات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفكيك اپراتورهائي كه بيش از ۲۰ شكايت در مورد كم فروشي در خدمات اينترنت داشته‌اند در ذيل آمده است:

درصد شكايات مربوط به كم فروشي خدمات اينترنت همراه در سال ۱۳۹۵ به كل شكايات ثبت شده

                                                 در سامانه پاسخگوئي ۱۹۵

 

رديف

اپراتور

تعداد كل

شكايات

مربوط به كم فروشي اينترنت

درصد شكايات كم فروشي اينترنت به كل شكايات

۱

رايتل

۷۰۰

۳۳

۴/۷

۲

شركت ارتباطات سيار

۵۹۳۳

۲۳۶

۳/۹

۳

ايرانسل

۴۶۵۴

۱۷۳

۳/۷

جمع كل

۱۱۲۸۷

۴۴۲

۳/۹

 

درصد شكايات مربوط به كم فروشي خدمات اينترنت ثابت در سال ۱۳۹۵ به كل شكايات ثبت شده

                                        در سامانه پاسخگوئي ۱۹۵

 

رديف

اپراتور

تعداد كل

شكايات

مربوط به كم فروشي اينترنت

درصد شكايات كم فروشي اينترنت به كل شكايات

۱

مبين نت

۱۸۲

۴۱

۲۲/۵

۲

آريا رسانه تدبير (شاتل)

۱۰۹۰

۱۸۰

۱۶/۵

۳

انتقال داده‌هاي رهام داتك

۱۹۹

۳۰

۱۵

۴

شركت انتقال داده‌هاي ندا گستر صبا

۶۱۶

۸۲

۱۳/۳

۵

حلما گستر خاورميانه

۱۸۱

۲۲

۱۲/۱

۶

داده گستر عصر نوين

۷۳۰

۸۹

۱۲/۱

۷

شركت مخابرات ايران

۹۷۸۴

۸۶۵

۸/۸

۸

شركت پارسان لين

۱۳۸۳

۱۰۵

۷/۵

۹

آسياتك

۴۱۸۳

۳۰۲

۷/۲

۱۰

پيشگامان توسعه ارتباطات

 

۵۷۴

۳۸

۶/۶

۱۱

داده‌پردازي فن‌آوا

۱۵۸۲

۴۳

۲/۷

جمع كل

۲۰۵۰۴

۱۷۹۷

۸/۷







 

Powered by Tetis PORTAL